Brak danych

Gazeta codzienna

Sztuka. Kultura. Nauka.

* * *

Merkuriusz Polski dzieje wszystkiego świata w sobie zamykający dla informacji pospolitej. Od 3 stycznia 1661.
Brak danych
Brak danych
2020-04-25
Czy będzie kolej podmiejska w Tarnowie?

ponaglenie



---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz 
Date: pon., 15 lut 2016 o 09:30
Subject: Fwd: Tarnowska Kolej Aglomeracyjna




Urząd Miasta Tarnowa
ul. Mickiewicza 2 , 33-100 Tarnów
 
Szanowni Państwo

Od lat wiele sie pisze w literaturze ekonomicznej na temat zalet tworzenia alomeracji. Proponuję Trójmiasto Tarnowskie oparte o ideę ekologicznego transportu- szybkiej kolei miejskiej.
Wokół Krakowa powstała Szybka Kolej Aglomeracyjna, połączenia fukcjonują z częstotliwością co 30 minut.
Chciałbym przekonać władze Tarnowa, Żabna i Dąbrowy Tarnowskiej do utworzenia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Tarnów- Żabno- Dąbrowa Tarnowska. Połączenia kursowałyby co 30 minut w szczycie i co 60 minut poza szczytem przewozowym. Operatorem byłyby najprawdopodobniej Koleje Małopolskie. Tabor udostępniłby samorząd województwa. 
Byłaby to Tarnowska Kolej Aglomeracyjna. Samorząd województwa dysponuje tborem, który przekazałby do obsługi Tarnowskiej Kolei Aglomeracyjnej. 
Kolej aglomeracyjna SKA- juz zaplanowana- ma połączyć Tarnów z Bochnią i projekt ten znajduje się w planach. 
Jakie są plany samorządu odnośnie tej linii kolejowej do Żabna i Dabrowy Tarn.? Pociągi z Krakowa do Wieliczki są dziś przepełnione w godzinach szczytu, wystarczyła zmiana przewoźnika, by kolej ożyła.
Pozdrawiam,
Tabor dla obsługi Tarnowskiej Kolei Aglomeracyjnej
W odpowiedzi na Pana zapytanie przesyłamy zestawienie taboru kolejowego zakupionego przez Województwo Małopolskie:
 
 
Typ pojazdu Ilość Numery taborowe Producent, lata dostawy Rodzaj napędu Ilość członów

Autobus szynowy

serii SA109

2 SA109-002, 009 KOLZAM S.A.
2004-2005
spalinowy 2

Autobus szynowy

serii SA133

2 SA133-004, 005 PESA SA
2007
spalinowy 2
--

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
--
www.gazetatarnowska.pl
 
Redakcja: Dol. Ziel. 24a, Ziel Góra
2020-04-27
Wniosek o naprawę Panoramy w Tarnowie
Do: 

Andrzej Szpunar

Dyrektor

Muzeum Okręgowego w Tarnowie

Rynek 3, 33-100 Tarnów

Szanowny Panie,
Co do Panoramy Siedmiogrodzkiej to przesyłam odpowiedź pisaną z perspektywy raczej kogoś od ekonomii. Jestem ekonomistą, a owo dzieło postrzegam w kategoriach ekonomicznych, i myślę jak powinno się na nim zarobić by uczynić je atrakcją numer 1 lub numer 2 dla turystyki w Tarnowie.
Proponuję inną strategię działań, prowadzę startupy, moją dewizą jest "MVP" oraz Getting Things Done. Moim zdaniem należy dokonać konkretnych działań w tym temacie, choćby tylko testowych i relatywnie niskiej jakości. 
Moja propozycja jest następująca.
Pisał Pan:
"Została wykonana kopia Panoramy w wymiarach zbliżonych do oryginału w wersji czarno-białej, która była prezentowana w Tanowie i kilku miastach na Węgrzech ( Miszkolc, Kiszkoresz, Varpalota) i w Siedmiogrodzie."
 
Proponuję wersję "po taniości" co nie oznacza że "źle". 
 
Propozycja
Istniejąca kopia czarno-biała jest jednak znacznie mniejsza, nie ma 15 metrów wysokości czy 120 m obwodu. Proponuję by kopia zostałaby prowizorycznie pokolorowana przez studentów kierunków artystycznych etc. Tą kopię potraktowanoby jako wersję próbną przywrócenia kolorystyki czy też przymiarkę przed jakimś docelowym wykonaniem pokolorowanej kopii. 
 
Lokalizacja tymczasowa.
Proponuję by wykorzystać istniejące budynki, przecież chodzi o test rynkowy, zebranie doświadczeń, przetestowanie popytu etc. Ideą jest ideologia MVP- minimum viable product- czyli pokazanoby tymczasowo pokolorowaną istniejąca wersję kopii w tymczasowej lokalizacji.
Wystawionoby ją już w te wakacje w jakimś obiekcie w centrum miasta, wraz z ekspozycją fragmentów oryginałów. Należy sporządzić obliczenia średnicy istniejącej kopii obrazu, sporządzić listę obiektów do których się zmieści ten obraz, i po przeprowadzeniu procedury wyboru miejsca- np. kościoła, czy jakiejś wielkie sali- wynająć takie pomieszczenie na okres letni lub wiosennoletni. 
 
 
Marketing
 
Akcji towarzyszyłaby kampania marketingowa skupiona tylko na nazwie anglojęzycznej "Transylvania Panorama". Tylko ta jedna nazwa i żadnej nazwy polskiej.
 
"Transylvania Panorama. Runs only 3 months! Hurry up to see!"
 
Target, fokus byłby na nazwę anglojęzyczną a nie polską. Ma to wg mnie brzmieć egzotycznie. Marketing to nie to samo co faktyczna polskojęzyczna nazwa tego działa. Nazwa marketingowa powinna być inna, wg mnie owe "Transylvania Panorama" jest znacznie lepsze marketingowo, bo głównymi klientami będą raczej osoby spoza Tarnowa i okolic. W mojej ocenie należy wszędzie w materiałach marketingowych unikać stosowania polskiej nazwy tego obrazu w nagłówkach (w small princie/ małych literkach można). Powód:  muzeum ma zarabiać pieniądze a nie dbać o wtłaczanie cudzoziemcom "poprawnych nazw" których ci nawet nie potrafią przeczytać, a co dopiero powtórzyć. 
 
Cel jaki proponuję to dokonanie testu/ testu marketingowego przed jakąś większą inwestycją, oraz budowa obecności w przewodnikach, spisach atrakcji turystycznych etc. 
 
Pozdrawiam
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

2020-04-27
List do UMT- miasto w centrum jest jakby parkingiem
Skarga do Rady Miasta Tarnów

Chciałbym złożyć skargę że Państwa miasto przypomina parking samochodowy w skali silnej w europejskim porównaniu. Zwiedzając to miasto zobaczyłem ładną aż często zrujnowaną architekturę i morze samochodów w ścisłym centrum miasta. Liczne ładne place w śródmieściu zamieniono na parkingi. Odstrasza to turystów. Deptak w kierunku dworca był w zasadzie parkingiem, a nie deptakiem. Synagoga żydowska była nieodbudowana, choć pewnie byłaby atrakcją turystyczną.

Powód zamiany miasta w parking stał się zupełnie jasny gdy próbowałem dojechać tr. publicznym ze starego miasta do dworca PKP. Proszę w odpowiedzi wskazać mi jak to zrobić. Nawet na mapce dla turystów jaką dostałem, pokazane były tylko przystanki na trasie z dworca do centrum miasta, ale brakowało możliwości powrotu z centrum miasta do dworca PKP. Nie było w ogóle przystanku powrotnego w kierunku dworca w centrum historycznym tegoż miasta.
W ogóle autobusy komunikacji miejskiem omijały dworzec i wejście na perony o około pół kilometra. To takie natręctwo Państwa inżynierów od ruchu drogowego i skrajny przykład tego, jak się nie powinno organizować komunikacji miejskiej. Państwa miasto-parking może i byłoby bardzo atrakcyjne turystycznie, gdyby nie Państwa skrajnie prosamochodowa polityka transportowa. Zapewne ktoś z Państwa postawił własny interes przed interesem ogółu mieszkańców i pogrzebał turystykę pod morzem parkingów samochodowych w celu własnej wygody i możności dojazdu niemalże wszędzie samochodem. W Państwa polityce transportowej wygrał czyjś własny egoizm.
Kiedyś w tym mieście kursowały tramwaje. Czemu nie uruchomić krótkiej turystycznej linii tramwajowej- znów kursującej dawną, przedwojenną trasą- ale jako bezpłatnej komunikacji miejskiej dla centrum miasta? Wzywam do odbudowy tramwaju w Tarnowie. W mojej ocenie jest to ekonomicznie realne, a krótka linia z dworca do centrum miasta- odbudowana jako tramwaj historyczny, turystyczny, byłaby dodatkową atrakcją miasta. Jako że linia była oryginalnie krótka, nie będzie to drogie.
Państwa miasto, gdyby było prawdziwym miastem a nie li tylko parkingiem dla samochodów otoczonym zabudową, być może byłoby mocno atrakcyjne turystycznie. Obecnie atrakcyjne nie jest. Wracając z jego centrum- nie mogłem znaleźć mozliwości dojadu do dworca komunikacją miejską- z powodu jej braku w tej relacji- i nieomal spóźniłem się na pociąg. 
Centrum miasta wydawało się być trochę slumsem. Liczne uliczki wokół rynku były zapuszczone, domy na południe od rynku były zawalone, gdy patrzyłem przez witryny, widziałem że do środka zapadły się stropy. Gdy chciałem znaleźć knajpę dla wegetarian/ wegan, takowej nie było, co jest świetnym dowodem na to że turyści wszelkiej maści omijają Państwa miasto- parking.
Zachęcam do zdecydowanej zmiany polityki transportowej, zmian także w osobach odpowiedzialnych za politykę transportową miasta, zachęcam do zmiany o 180 stopni w odniesieniu do kuomunikacji miejskiej. Śródmiejskie ulice, które np. w Warszawie są ulicami tylko dla komunikacji miejuskiej, w Państwa wykonaniu były ulicami tylko dla samochodów, bez komunikacji miejskiej, przez co musiałem z centrum do dworca maszerować pieszo. 
Zachęcam do rozstania się z osobami winnymi tego stanu rzeczy. Zachęcam do podjęcia procesu zmian.
Prosze o publikację niniejszego dokumentu w BIP zgodnie z aktualnym prawem i odpowiedź w formie uchwały gremium.
Pozdrawiam,
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

--
www.gazetatarnowska.pl
 
Redakcja: Dol. Ziel. 24a, Ziel Góra
2020-04-27
Pytania- Skocznia narciarska

Pytanie w sprawie naprawy skoczni w Tarnowie : redakcja pisała rok temu:

- do  Urząd Miasta Tarnowa

do p. Roman Ciepiela. pan Prezydent Miasta

Szanowni Państwo,

Wczoraj i dzisiaj w Zielonej Górze jeździłem na snowboardzie, tymczasem w Tarnowie miejski stok nie wiem- czy w ogóle istnieje i działa. Powinien mieć co najmniej armatkę i dwie lance śnieżne. 

Skoki narciarskie to polski sport narodowy. Jako wydawca podważam zasadność poniesienia przez mieszkańców miasta kosztów utraconych korzyści związanych z dewastacją terenu skoczni narciarskich. Sport ten (skoki narciarskie) przyciąga rzesze fanów, widzów, którzy pozostawiają po sobie przychody podatkowe w okolicy. Mam wrażenie że mieszkańcy utracili tą część przychodu finansowego którą generowałoby organizowanie zawodów skoków narciarskich w Tarnowie, choćby były one nawet i małej rangi. 

Jedyna skocznia treningowej wielkości w regionie Tarnowa- jest wg opisu nieczynna. Inna, mniejsza skocznia, także jest potrzebna dla kształcenia chętnych. Jaki jest stan resztek tych obiektów? Czy nadają się one do odbudowy choćby jako prowizoryczne konstrukcje drewniane? Co się dzieje z infrastruktura sportów zimowych w czasie pandemii? Czy ten okres nadaje się do zaplanowania ich przebudowy? Możnaby je wydłużyć i rozbudować celem szkolenia chętnych. 

Pozdrawiam,
Adam

  

Reklama:



    

POLPOL-KTarnów

Dane | Historia | Mapa | Galeria | Komentarze

.

Góra Świętego Marcina:

Punkt K: 30 m
Inne skocznie: brak
Igelit: brak
Rok budowy: 1950
Status: zdemontowana
Współrzędne: 49.988620, 20.999794 ✔ Google Maps OpenStreetMap

do góry

Historia:

Skocznia narciarska na Górze Świętego Marcina została wybudowana w latach 50', jednak już w latach 80' zakończono skakanie na nartach na 30-metrowej skoczni.

wg http://www.skisprungschanzen.com/PL/Skocznie/POL-Polska/K-Małopolskie/Tarnów/0674/

Odpowiedzi UM:

Szanowny Panie

Założone wieloletnie priorytety w zakresie infrastruktury sportowej i rekreacyjnej oraz ścisły reżim finansowy w związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną (m.in. utrata dochodu przez miasto z powodu epidemii) wykluczają obecnie wprowadzenie nowych zadań inwestycyjnych. (...) Proponuję złożyć tego typu projekt do przyszłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego

Odpowiedż redakcji: to nielogiczne, śmiałkowie są nieliczni. Skakanie jest ryzykiem które podejmuje mała grupa osób. Co nie znaczy że ich infrastruktura może być przez samorząd porzucona w stanie zniszczenia.
Pozdrawiam, Adam
--

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

2020-05-02
Holokaust zaczynał się podobnie

Holokaust zaczynał się podobnie.

Przenieśmy się na chwilę myślami, wyobraźnią we wczesne lata 30. do Berlina. Znajdujemy się prawie w centrum Berlina, ta dzielnica nazywa się bawarska, trzy przystanki od ogrodu zoologicznego. Jest tam, gdzie dzisiaj jest stacja metra, park bawarski. I oto jednego dnia, w tych wczesnych latach 30. na ławkach pojawia się napis: „Żydom nie wolno siadać na tych ławkach”.
Można powiedzieć nieprzyjemne, to jest nie fair, to nie jest OK, ale w końcu jest tyle ławek dookoła, można usiąść gdzie indziej, nie ma nieszczęścia.
… jest tam basen pływacki, napis: „Żydom zabroniony wstęp do tej pływalni”. Można znów powiedzieć, nie jest to przyjemne, ale w końcu Berlin ma tyle miejsc, gdzie można się kąpać, tyle jezior, tyle kanałów, prawie Wenecja. Jednocześnie gdzieś indziej pojawia się napis: „Żydom nie wolno należeć do niemieckich związków śpiewaczych”. No to co, niech sami chcą śpiewać, muzykować, niech się zbiorą, będą śpiewali, okej.
Potem pojawia się napis i rozkaz „dzieciom żydowskim, niearyjskim, nie wolno się bawić z dziećmi niemieckimi, aryjskimi”. Będą się bawić same. A potem pojawia się napis: „Żydom sprzedajemy chleb i produkty żywnościowe tylko po godzinie 17”. To już jest utrudnienie, jest mniejszy wybór, ale w końcu po 17 też można robić zakupy.
Uwaga, uwaga, zaczynamy się oswajać z myślą, że można kogoś wykluczyć, że można kogoś stygmatyzować, że można kogoś wyalienować. I tak powolutku, powolutku, stopniowo, dzień za dniem, ludzie zaczynają się oswajać z tym, i ofiary, i oprawcy, i widzowie, świadkowie.
Wszyscy, którzy to widzą, zaczynają się oswajać i zaczynają przywykać do myśli i do idei, że ta mniejszość, która … jest inna, że ona może być wypchnięta ze społeczeństwa, że to są ludzie inni, obcy, ludzie, którzy roznoszą ZARAZKI, EPIDEMIE.

źródło: youtube.com

--

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Brak danych
Formularz zawiera błędy
{"news":"news","company-skill":"company-skill","slider":"slider","menu":"menu","submenu":"submenu","language":"language","cookie":"cookie","logo":"logo","header":"header","separator":"separator","footer":"footer"}